czwartek, 27 sierpnia 2015

LEGO Jurassic World - Park Jurajski: Centrum dla odwiedzających and Witamy w Świecie Jurajskim

Jak zwykle wyrusz wzdłuż trasy znaczonej przezroczystymi klockami. Po dotarciu do bramy skieruj się w prawo, zmień postać na Lex i rzuć nią w tarczę nad domem. Podnieś Timmym czerwoną korbę i użyj jej na mechanizmie z lewej.
053
Wejdź chłopakiem do budynku, podnieś klucz i otwórz nim zamek na bramie.
Wyjście przez kuchnię
Po uzyskaniu kontroli nad bohaterami skieruj się w lewo i rzuć piłką Lex w tarczę przy wiatraku. Po scence kontynuuj marsz w lewo, potem w dół ekranu, a następnie w prawo. Po dotarciu do szafki wejdź do środka Timmym.
054
Po znalezieniu się po drugiej stronie kuchni, podejdź do kuchenki z lewej i przekręć kurki. Kiedy woda w garnku zacznie bulgotać, wynurzy się tarcza, w którą rzuć piłką Lex. Przejdź chłopakiem w prawo, potem w dół, a następnie w lewo, aż dotrzesz do wózka, który przestaw w górę. W ten sposób odblokujesz przejście dla Lex.
055
Podejdź dziewczyną do niebieskiego punktu z lewej, stań na nim, a potem zmień postać i wskocz Timmym na górę. Kiedy znajdziesz się na szafce przejdź szybem wentylacyjnym w prawo.
056
Zeskocz na dół i popchnij przed siebie wózek z lewej. Po odblokowaniu drogi dla Lex wyrusz nią w prawo i rzuć piłką w tarczę. Z klocków stwórz różowy drążek, na który wskocz dziewczyną, otwierając tym samym drzwi. Wejdź do środka Timmym i zniszcz dwa obiekty, z których złóż maszynę.
057
Po zamknięciu jednego dinozaura zacznij kierować się w lewo, równolegle do drugiego gada. Ten, co jakiś czas będziesz wystawiał swój łeb przez szafki. Nie przejmuj się tym i idź cały czas w lewo, aż do pomieszczenia wejdzie Alan. Złóż wtedy z klocków mechanizm i aktywuj go pchając zielony klocek maksymalnie w prawo.
058
Kiedy uporasz się z gadem przebiegnij szybko do pomieszczenia z lewej.
Sterownia
W nowej lokacji zniszcz biurko na prawo od drzwi i stwórz z klocków brakujący fragment podłogi. Następnie przepchnij generator z prawej, który zasili komputery. Skorzystaj z nich, po czym przeprowadzaj na ekranie kursor po wytyczonej ścieżce i wciśnij klawisz, jaki się pojawi.
059
Po załatwieniu sprawy z komputerami udaj się w lewo i podejdź do narożnika, gdzie znajduje się niskie przejście dla Timmy'ego. Kiedy z niego skorzysta znajdzie się w nowej lokacji. Udaj się w prawo i wejdź do ciemnego zaułka, gdzie zniszcz obiekt, po czym podnieś baterię elektryczną, którą umieść na ścianie z lewej strony korytarza.
060
Wróć do poprzedniej lokacji, zmień postać na Lex i skorzystaj z drugiego komputera. Tym razem czeka cię kilka minigier pamięciowych. Musisz najeżdżać kursorem na klocki i aktywować je w takiej samej kolejności, w jakiej będą podświetlane. Następnie podejdź do klocków z prawej i stwórz z nich drabinę, po której wejdź na górę.
061
Po scence trafisz do następnej części etapu.
Główna sala
Skieruj się na platformę z prawej i skorzystaj ze szpona Alana, aby przeciąć linę. Po zejściu na dół skieruj się w lewo i zniszcz klocki na prawdo od niskiego przejścia. Podle Ellie roślinę i poczekaj, aż zaplącze się wokół dinozaura, po czym skorzystaj z przejścia Timmym.
062
Po znalezieniu się za plecami dinozaura zniszcz kilka obiektów, a z klocków stwórz dla most pozostałych członków drużyny. Skorzystaj z Lex, aby wskoczyć na podwyższenie i zacznij iść po wąskiej kładce w lewo. Po upadku i scence zmień postać na T-reksa i zacznij wciskać klawisze, pojawiające się na ekranie.
Sequele, które nigdy nie powstałyCiąg dalszy nie nastąpił.Sequele, które nigdy nie powstały
063
Po pierwszej rundzie udaj się Alanem w lewo i przetnij szponem linę na prawo od ogłuszonego gada. Następnie kontynuuj pojedynek, jako dinozaur. Po drugiej rundzie przełącz się na Lex i rzuć piłką w tarczę z lewej. Potem czeka cię jeszcze jedna runda, jako gad, po której zadanie zakończy się.

Witamy w Świecie Jurajskim


Rejon badań nad raptorami
Aby rozpocząć pierwszą misję w nowej kampanii skieruj się na lotnisku ze śmigłowcem w prawo i wejdź do pociągu. Po otrzymaniu kontroli nad bohaterami (Owenem i Barrym) skieruj się w lewo i zniszcz stojące tu obiekty. Następnie stwórz z klocków zieloną ścianę, po której wejdź na górę Owenem.
064
Po znalezieniu się na górze skorzystaj z noża, aby przeciąć roślinę blokującą klatkę. Kiedy robotnik zniszcz ciężarówkę zejdź na dół i z części poskładaj wybieg dla świni. Podnieś Barrym leżący na ziemi przedmiot i zacznij iść po niebieskich śladach. Na końcu dotrzesz do miejsca, gdzie wykop klocki i stwórz z nich tort, którym zainteresuje się prosiak.
065
Wskocz na zwierzaka i skieruj się nim do stworzonego wcześniej obiektu. Kiedy świnia wejdzie do środka, użyj lassa Barry'ego na miejscu z tyłu i pociągnij ją do siebie. Po wystrzeleniu prosiaka wejdź na górę po drabinie z prawej. Kontynuuj, a po wejściu na pomost udaj się w prawo. Na miejscu skorzystaj z noża Owena, aby zwalić na ziemię reflektory z lewej i prawej strony, a Barrym rzuć liną z hakiem w punkt na środku.
066
Po zrzuceniu na dół trzech elementów stwórz z nich tarczę, w którą strzel karabinem Barry'ego. W ten sposób otworzysz kilka klatek z gadami, po czym przeniesiesz się w skórę jednego z nich. Podejdź zwierzakiem do dźwigni z lewej strony bramy na górze ekranu i przestaw ją. Po scence postąp tak jeszcze z jedną dźwignią.
067
Zmień postać na Barry'ego i strzel z karabinu w dwie podniesione przed chwilą tarcze. W ten sposób wypuścisz dinozaury na wolność.
Śladami raptorów
Kolejną część etapu zaczynasz z uciekinierami w postaci gadów. Przeskocz przez drzewo z prawej i kontynuuj w tamtym kierunku, aż natkniesz się na uciekającą świnię. Zniszcz okoliczne klocki i opony i stwórz z nich trampolinę, po której wskocz na metalowy podest.
068
Przejdź w prawo, zniszcz niebieską skrzynię na środku i stwórz z klocków poręcz. Oddal się nieco od niej, po czym wciśnij i przytrzymaj klawisz zdolności specjalnych. Namierz celownikiem drążek i wskocz na górę. Ruszaj przed siebie, po czym skręć w prawo.
069
Dotrzesz do miejsca z kamerą. Przejdź w prawo i zniszcz niebieskie skrzynie, a z klocków stwórz drążek. Wskocz na niego, a wyeliminujesz kamerę zamykającą dostęp do drążka z lewej. Skorzystaj z niego, żeby dostać się wyżej. Udaj się w prawo i zniszcz obiekt z żółtą tabliczką, po czym stwórz z klocków poręcz i pociągnij ją.
070
Przełącz się na drugiego dinozaura i przejdź w prawą stronę klatki. Przeciągnij drążek i stań po chwili na przycisku na ziemi z prawej. Wyjdź z klatki i podejdź do tortu, gdzie zacznij węszyć. Po chwili pojawi się zapach symbolizowany przez żółte kropki, prowadzące w prawo. Udaj się w ich kierunku, a dotrzesz do krzaków, z których wyskoczy świnia.
071
Kiedy zwierzak znów ci ucieknie, zbuduj z klocków przy przejściu z lewej drążek. Pociągnij go, a drugim dinozaurem wejdź na platformę z prawej. Wjedź na górę i pazurami zniszcz rośliny przy krawędzi. Po chwili dołączy do ciebie drugi gad. Skieruj się w prawo, podejdź jednym dinozaurem do drążka na lewo od bramy, a drugim zniszcz pojemnik z prawej i stwórz drugą poręcz, którą także pociągnij.
072
Po przejściu przez bramę skieruj się do ciasta z prawej, a potem po zapachu do krzaków z lewej. Po chwili uzyskasz kontrolę nad Owenem i Barrym. Tym pierwszym zacznij grzebać w odchodach z lewej strony lokacji. Z wyciągniętych klocków zbuduj mechanizm z mięsem, po czym strzel Barrym w tarczę na środku.
073
Podnieś z ziemi czerwoną korbę i udaj się z nią w górę ekranu, a konkretnie do mechanizmu z lewej. Pokręć korbą i wyjdź przez otwartą bramę.
Wybieg indominusa
Po scence trafisz do kolejnej części etapu. Wybierz z postaci nadzorcę Nicka i wejdź w interakcję z panelem z prawej. Na chwilę ekran zmieni barwy, po czym wysunie się mały komputer. Użyj go i wciśnij klawisze w takiej samej kolejności, jak zostaną pokazane.
074
Wejdź na górę i przejdź w prawo. Odnajdź dinozaurze odchody i przeszukaj je Owenem, po czym zbuduj z klocków przejście po ścianie, prowadzące w prawo. Następnie nożem pociachaj rośliny z lewej, dzięki czemu umożliwisz przejście dwóm pozostałym postaciom. Przejdź w prawo i napraw nadzorcą Nickiem niebieską pompę. Wskocz na przycisk na niej i przepompuj wodę.
075
Kiedy skończysz przeskocz po dwóch platformach na ląd z prawej. Po chwili dowiesz się, że poszukiwana bestia jest niedaleko. Skieruj się w prawo i paralizatorem Ellisa naładuj panel elektryczny. Po chwili dinozaur zaatakuje. Przełącz się na Owena i przytrzymaj klawisz akcji specjalnej, dzięki czemu stanie się niewidoczny. Przemknij wtedy w prawo, za bestią i przeszukaj odchody.
076
Ze znalezionych klocków stwórz króliczka. Następnie Nickiem włam się do komputera i ruszajcie w prawo, podnosząc po drodze bursztyn. Idź wzdłuż ściany do drugiego komputera, do którego też się włam Nickiem. Odblokujesz klocki, po których wdrap się na górę. Owenem przetnij linę, a z klocków stwórz mięso na linie. Wróć do lokacji z dinozaurem i włam się Nickiem do komputera na prawo od bramy.
99 gier RPG......które napisały historię gatunku99 gier RPG...
077
Po ucieczce z wybiegu czeka cię jeszcze obejrzenie końcowej sceny.

środa, 26 sierpnia 2015

LEGO Jurassic World - Park Jurajski: Prolog and Witamy w Parku Jurajskim

Prolog

Dostawa raptorów
Zaczynasz przed wejściem do parku. Tuż przed tobą znajduje się figurka w kształcie DNA - tego rodzaju klocki zawierają pomocne informacje, które możesz przeczytać. Zacznij od zniszczenia obiektu z tabliczką pioruna, po czym poskładaj z klocków generator.
001
Zmień postać z Roberta na Jophera, którym podejdź do generatora. Wciśnij i przytrzymaj klawisz, jaki się pojawi. W ten sposób uruchomisz generator i opuścisz na dół drabinę z prawej. Wejdź po niej na górę i zmień postać na Roberta. Podnieś nim księgę i zacznij kierować się wzdłuż niebieskich śladów na ziemi.
002
Na końcu drogi dotrzesz do klocków, które zostaną wykopane z ziemi. Poskładaj je, uzupełniając tym samym brakującą część podłogi z prawej, po czym strzel z broni w tarczę znajdującą się nad tobą. Z klocków, które spadną, stwórz ostatni fragment podłogi. Następnie podejdź do klatki od strony krawędzi z dołu ekranu i przepchnij ją przed siebie.
003
Udaj się na schody z lewej i podejdź Robertem do panelu na ścianie. Kiedy pojawi się kombinacja trzech klawiszy odczekaj chwilę i powtórz je. Jeśli wybrałeś odpowiednie klawisze, to poszczególne pola będą zapalały się na zielono.
004
Kiedy skończysz wejdź na szczyt skrzyni po drabinie i urządzeniem Jophera naładuj znajdujący się na górze generator. W ten sposób ukończysz tę część etapu.
Wykopaliska
Z lewej strony znajduje się panel, gdzie możesz zapisać grę. Skieruj się na górę ekranu z lewej i zniszcz okoliczne klocki, z których stwórz pojazd do mycia ziemi. Udaj się nim w pobliże skały i pojeździ trochę, aż odkopiesz zestaw klocków.
005
Podejdź do klocków i przekop je Alanem. Dotrzesz do białych części, z których stwórz dinozaura. Jeśli chcesz, to możesz zmienić postać na Ellie i wskoczyć po grzbiecie dinozaura na górę. Wróć na dół i skieruj się w prawo. Po kilku krokach natkniesz się na kolejny fragment ziemi, który przekop Alanem, po czym stwórz drugiego dinozaura. Wskocz na niego Ellie, przejdź w prawo i stwórz z klocków drabinę, po której na górę dostanie się Alan.
006
Zeskocz na dół z prawej i zniszcz klocki na lewo od pracownika. Następnie stwórz z nich wiertło, którym robotnik zniszczy skałę przy dinozaurze. Poskładaj go w całość, a w nagrodę otrzymasz Szpon Raptora. Po scence wróć z nim na lewą stronę planszy, w miejsce gdzie przy linie stoi jeden z pracowników. Podejdź do liny i zacznij wciskać szybko klawisz, który wyświetli się na ekranie. W ten sposób zrzucisz na dół skrzynię z prawej.
007
Wskocz po skrzyni na górę i wyrusz w prawo. Po krótkim przerywniku będziesz musiał odnaleźć koło i uchwyty. Pierwsze znajdziesz po zniszczeniu taczki na prawo od naprawianego pojazdy. Podnieś je i przytwierdź we wskazanym miejscu. Teraz skieruj się w prawo i przy pomocy Szponu Raptora zniszcz rośliny w narożniku. Za nimi znajdziesz uchwyty, które przymocuj do pojazdu.
008
Po naprawieniu konstrukcji wskocz na górę i zacznij skakać po okolicy. Twoim celem jest zniszczenie trzech płytek na ziemi - jedna jest przy jaskini, druga na dole ekranu nieco na prawo od miejsca naprawy pojazdu, a trzecia z prawej strony lokacji.
Kolekcjonerskie perełkiCenne i rzadkie egzemplarze gier wideo.Kolekcjonerskie perełki
008
Po krótkim przerywniku wskocz Ellie na górę ciężarówki wiszącej na krawędzi. Kiedy na dół zlecą klocki stwórz z nich (Alanem) wyskocznię, po której dostań się na górę. Skieruj się w prawo i wejdź do przyczepy kempingowej, co ukończy etap.

Witamy w Parku Jurajskim


Początek etapu
Po wylądowaniu na miejscu śmigłowcem skieruj się w lewo i wejdź do auta. Rusz nim przed siebie i jedź, aż dotrzesz do zamkniętej bramy. Opuść pojazd i Alanem przekop roślinę na prawo od wejścia. Potem z klocków wykopanych z ziemi stwórz panel, który obsłuż Hammondem.
010
Po otworzeniu bramy wróć do auta i ruszaj dalej śladem przezroczystych monet. Już po chwili traficie do miejsca z dinozaurami. Wróć do auta i kontynuuj podróż wzdłuż drogi, aż do drugiej zamkniętej bramy. Opuść pojazd, przełącz się na Ellie i wskocz nią na platformę z lewej, gdzie zniszcz obiekty, po czym poskładaj je w jeden z elementów na bramę.
011
Przejdź na prawą stronę i skorzystaj ze Szpona Alana Granta, aby przeciąć linę. Po opuszczeniu platformy wskocz na podwyższenie Ellie, zniszcz nią czerwone zbiorniki i poskładaj dugi element bramy, dzięki czemu ta się otworzy.
012
Wróć do auta i ruszaj wzdłuż drogi kierując się do kolejnego punktu - laboratorium i muzeum. Po dotarciu na miejsce wejdź do środka.
Zagroda raptorów
Po przejęciu kontroli nad Robertem udaj się w dół ekranu i zniszcz dwa niebiesko-srebrne obiekty, z których stwórz zagrodę dla krowy. Następnie podejdź do księgi z lewej, podnieś ją i wyrusz po niebieskich śladach przed siebie. Dotrzesz do miejsca, z którego wykop panel i poskładaj go na ścianie zagrody.
013
Wstukaj odpowiednią kombinację klawiszy, po czym użyj na ciężarówce z lewej elektrycznego urządzenia opiekuna dinozaurów. Wsiądź na krowę i pojedź nią w stronę przygotowanej wcześniej zagrody.
014
Przełącz się na Roberta i strzel nim w tarczę na dźwigu. Następnie wejdź na niego po drabinie i usiądź za sterami. Przestaw ramię nad wybieg z krową, po czym przemieść zwierzę nad klatkę dinozaura na górze ekranu.
015
Po zakończeniu operacji obejrzyj scenkę, po której znajdziesz się w kolejnej części etapu.
Kuracja triceratopsa
Tym razem posiadasz kontrolę nad Ellie oraz doktorem Gerrym Hardingiem. Podejdź dziewczyną do lewej części lokacji, gdzie znajdziesz odchody dinozaura. Wejdź z nimi w interakcję, a po chwili Ellie wejdzie w posiadanie marchewki. Wróć nią do triceratopsa i nakarm go warzywem.
016
Następnie przeszukaj odchody znajdujące się z prawej strony dinozaura. Znajdziesz w nich wskazówkę i ślady, po których zacznij iść Gerrym. Na końcu wykopiesz roślinę, którą podlej Ellie. Kiedy wyrośnie wejdź na jej szczyt i przeskocz na teren z prawej.
017
Przeszukaj kolejne odchody, w których znajdziesz loda. Wróć do chorego zwierzęcia i daj mu go do zjedzenia. Kolejną roślinę znajdziesz na dole, na lewo od jaskini znajdującej się na półce skalnej. Podlej ją Ellie i dostań się na górę. Tutaj skorzystaj z karabinu Gerry'ego, aby trafić w tarczę.
018
Kiedy rozwinie się liana wejdź po niej na górę. Rozbujaj się na szczycie (wciśnij i przytrzymaj klawisz w lewo lub w prawo), po czym przeskocz na stały ląd. Przy dolnej krawędzi ekranu natkniesz się na księgę. Podnieś ją doktorem i zacznij iść po niebieskich śladach.
019
Dotrzesz w ten sposób do kolejnej rośliny, którą również podlej Ellie. Po chwili z ziemi wyrośnie czerwony owoc. Podnieś go i daj do zjedzenia dinozaurowi. Kiedy ten wydobrzeje będziesz mógł kontrolować zwierzaka. Przełącz się na niego, po czym wciśnij i przytrzymaj klawisz ataku, ustawiając się przodem do blokady na górze ekranu. Po chwili szarży zniszczysz w ten sposób przeszkodę.
020
Wyrusz w górę ekranu, a przy rzece ponownie przeprowadź szarżę, tym razem na drzewo, po którym przejdź na prawy brzeg (wcześniej musisz Ellie poskładać jeszcze kilka klocków). Po przejściu na drugi brzeg podlej roślinę przy wodzie, dzięki czemu umożliwisz przejście dinozaurowi. Przeprowadź szarżę na powalone drzewo przy bramie z prawej, po czym poskładaj klocki Ellie, a Gerrym użyj panelu.
021
Przejdź w prawo i strzel doktorem w tarczę na górze ekranu. W ten sposób zrzucisz na dół drabinę, po której wejdź na górę i przejdź do lokacji z prawej. Zeskocz na dół i udaj się w prawo. Wskocz na skrzynię Ellie, po czym zrzuć pudło na dół.
022
Z klocków, które znajdą się na ziemi, stwórz kołowrót. Wskocz na podwyższenie, gdzie się znajduje i zacznij pchać, popychając jego zieloną część. W ten sposób otworzysz mały budynek w narożniku. Wejdź do środka i przeszukaj kolejną porcję łajna przy pomocy Ellie.
023
W środku natkniesz się na czerwoną korbę. Podnieś ją i udaj się w lewo, w pobliże bramy. Wsadź korbę w otwór i pokręć nią, aby otworzyć przejście dla zwierzaka. Następnie przełącz się na niego i zniszcz przy pomocy szarży kawałek świecącego na pomarańczowo muru na górze ekranu.
Gadżety wszech czasówCuda nad cudami.Gadżety wszech czasów
024
W ten sposób stworzysz sobie przejście, a jednocześnie zdobędziesz bursztyn. Przejdź przez dziurę Ellie lub Gerrym.

LEGO Jurassic World - Poradnik cz. 1

Porady ogólne

Przejście gry na 100% - aby w pełni zaliczyć Lego Jurassic World musisz ukończyć wszystkie misje w trybie fabularnym oraz gry swobodnej, zebrać 200 minizestawów, 275 złotych klocków, 20 czerwonych klocków, 20 bursztynów, zrobić 20 zdjęć, wygrać 20 wyścigów, pomóc 20 pracownikom w opałach, uleczyć 10 dinozaurów i odblokować wszystkie postacie.
Złote klocki otrzymujesz poprzez przechodzenie etapów, zebranie na danym poziomie wszystkich minizestawów oraz zdobycie statusu Wbrew wszystkiemu (zebranie odpowiedniej ilości monet na danym etapie). Poza tym znajdujesz je w trakcie eksploracji poszczególnych lokacji.
Czerwone klocki znajdujesz w trakcie eksploracji lokacji. Po ich zdobyciu możesz wykupić je w Centrum dla odwiedzających (północny zachód Parku Jurajskiego) w komputerze na prawo od wejścia. Aktywujesz je natomiast w menu o nazwie Dodatki. Dzięki nim możesz liczyć na różne ulepszenia na przykład mnożniki monet czy nowe stroje.
Najlepsze strzelankiDla każdego coś fajnego.Najlepsze strzelanki
Najważniejsze dinozaury - do odkrycia niektórych sekretów trybie gry swobodnej niezbędne są dinozaury odblokowywane w trakcie misji fabularnych. Poniżej znajduje się krótkie zestawienie najważniejszych gadów oraz informacje, gdzie można je odblokować. Zawsze robimy to przez zebranie bursztynu. Tych jest w sumie 20, po jednym na każdy etap.
  • Pachycefalozaur (Zaginiony Świat: Centrum komunikacyjne) - niszczy uszkodzone klocki.
  • Dilofozaur (Park Jurajski: Utrata Mocy) - niszczy czarne klocki z zielonymi elementami.
  • Kompsognat (Zaginiony Świat: Przybycie InGenu) - może wchodzić do wąskich, zielonych rur.
  • Mozazaur (Świat Jurajski: Wielkie starcie) - potrafi pływać.
  • Pteranodon (Park Jurajski III: Eric Kirby) - potrafi latać.
  • Tyranozaur (Park Jurajski: Centrum dla odwiedzających) - niszczy ciemnopomarańczowe klocki.
  • Velociraptor (Park Jurajski: Przywracanie zasilania) - tropi pewne rzeczy, dzięki węchowi.
Jak szybko zarabiać pieniądze? Najlepiej jest zdobyć czerwone klocki z mnożnikami monet. Na początku wystarcz mnożnik x2, a potem może kupować i aktywować kolejne. Są drogie, ale bardzo szybko się zwracają, ponieważ mnożniki się kumulują. Jeśli włączymy mnożnik x2 i x8, to w sumie będziemy zbierać 16 razy więcej monet niż normalnie. W ten sposób bez problemu zdobędziemy wszystkie statusy Wbrew wszystkiemu.
- Występujące na etapach bursztyny odblokowują różne typy dinozaurów. Pamiętaj, że niektóre z nich są niezbędne do zdobycia złotych klocków, dlatego warto odkryć je wszystkie. Edytor dinozaurów znajduje się w Centrum dla odwiedzających (północny zachód Parku Jurajskiego), w lokacji na lewo od wejścia. Możesz tam tworzyć własne dinozaury z odblokowanych wcześniej części.